Spørsmål og svar - de mest vanlige spørsmålene

Spørsmål og svar - de mest vanlige spørsmålene

Den som mottar varsling synes det tar lang tid før første melding avspilles etter at de har tatt telefonen.

  • Årsaken er at første lydfil er stemmestyrt og starter ikke før etter ca 10 sekunder hvis man ikke sier noe. Svar telefonen på normal måte så avspilles beskjeden umiddelbart.

Mottaker opplever at svaret som ble tastet inn ikke ble akseptert.

  • Årsaken kan være at man ikke tastet korrekt tast eller at man trykket på hold linje/lydløs
  • Telefonen har tastaturlås, som ikke åpner automatisk ved telefonoppringning.
  • Eventuelt kan det skyldes kommunikasjons feil på tele-/mobilnettet.

Mottaker forsøker å ringe tilbake til server, og får ingen tastealternativer.

  • Det er korrekt at du kun får høre lydfilen, og ikke får tastevalg. Årsaken er at varslingen er avsluttet og rapporter sendt ut. Ved bruk av valg 1 (varsling med repetisjon) vil man bli forsøkt oppringt igjen om xx min (standard 10 min), man får da normale tastealternativer. (Tiden for repetisjon kan endres under ”konto” når man er innlogget.)

Hvordan endre avsender ID

  • Under "profil" endres din avsender ID som benyttes for SMS og e-post fra nettsiden. ID for SMS kan inneholde tekst inntil 11 tegn. (Standard er "TeleMeny"). Ønsker du at folk skal besvare SMS til f.eks. vakttelefon kan vakttelefonens nummer legges inn som avsender ID – det vil da se ut som SMS kommer fra dette nummeret. 

Kan flere logge inn og endre opplysninger på samme konto?

  • Ja. Om det er flere som trenger tilgang for å redigere mottaker / grupper eller sende SMS / e-post kan samme konto ha ubegrenset antall brukertilganger.

Hvorfor heter mine brukere "mottaker"?

  • Som standard benyttes begreper som "mottaker". Disse kan vi endre til de termer dere benytter. For eksempel, ansatte, mannskaper, kunder og lignende.